Session: connection failed

Corrections and Clarifications Archives - CrossFit Journal

Corrections and Clarifications

There are 12 articles in this category.

View another category:

« Newer Articles    Older Articles »

In Corrections and Clarifications

October 26, 2016

PDF Article

An Oct. 26 article incorrectly identified Josh Crosby’s 50-minute rowing program as Shockwave. The 50-minute program is Indo-Row.

Free Download

Comment

In Corrections and Clarifications

August 18, 2016

PDF Article

An Aug. 16 article incorrectly stated that 70 percent of deaths worldwide are due to chronic disease, and that 1.87 of the 2.3 million deaths in the U.S. last year were due to chronic disease. The article also incorrectly stated that the CDC estimates that the U.S. will have 100 million diabetics in 2020.

Seventy percent of deaths in the U.S. are due to chronic disease, with the pattern of increasing… Continue Reading

Free Download

Comment

In Corrections and Clarifications

February 24, 2016

PDF Article

A Jan. 27 article incorrectly stated that research in the American Journal of Clinical Nutrition showed sugar consumption negatively affects sleep-onset latency. High-glycemic meals reduced sleep-onset latency.

Free Download

Comment

In Corrections and Clarifications

September 13, 2015

PDF Article

A Sept. 13 article incorrectly stated Sean Buchan’s blood-sugar level was 9.2 percent. His hemoglobin A1C test result was 9.2 percent.

Free Download

Comment

In Corrections and Clarifications

August 11, 2015

PDF Article

An Aug. 11 article incorrectly stated Ben Smith started CrossFit in 2008. He started in 2006 and started focusing on competitions in 2008… Continue Reading

Free Download

Comment

PDF Article

An Aug. 31, 2013, article incorrectly stated Brett Marshall won the 2007 CrossFit Games. He finished second… Continue Reading

Free Download

Comment

PDF Article

A May 7 article incorrectly identified Thomas Moore’s sister. Her name is Melody.

Free Download

Comment

In Corrections and Clarifications

April 28, 2015

PDF Article

The cover-photo credit in an April 28 article was incorrect. The photographer was Brian Malloy… Continue Reading

Free Download

Comment

« Newer Articles   Older Articles »